Copiii de astăzi – fițoșii de mâine

Am tras cu urechea la o discuție de fete unde o fetiță de maxim 7-8 anișori îi spunea prietenei ei că hainele ei sunt de firmă. Din păcate și fetița mea era implicată în această discuție și am simțit nevoia să intervin. Pentru prima dată am văzut-o preocupată de hainele pe care le avea pe ea ( cu o naivitate specifică unui copil încerca să-și convingă prietena că hainele ei sunt de firmă) și asta m-a îngrijorat pentru că în casa noastră niciodată nu s-a pus accent pe țoale sau alte lucruri care pentru unii fac diferența.

Constat cu regret că țărișoara noastră este campioană la fițoși, la oameni pentru care marca telefonului sau emblema mașinii sunt elemente care contează mai mult decât persoana în sine. Nu cumva să-și cumpere cineva o pereche de pantofi sport Nike și să nu pună o poză pe Facebook sau Instagram cu noua achiziție. “Să știe toți că eu am Nike-uri sau mai știu eu. Să știe toți unde am fost în concediu și ce mașină mi-am tras”. Telefon, mașină, casă, ceas, țoale, etc. Cu acestea ne lăudăm și încercăm să ne evidențiem. Mai are rost să spun că din fițoși se nasc fițoși? Oare de unde știa fetița aia că hainele ei sunt de firmă? Există și varianta anturajului, dar până la urmă tot noi suntem răspunzători de anturajul în care se învârt copii noștri.

Este normal să auzi cum un copil se laudă cu tatăl său care e mai puternic și mai deștept decât toți tăticii, dar e trist să auzi cum un copil se laudă cu eticheta de pe haina sa. Prea devreme îi contaminam cu “virusul superficialității” și al “materialismului”. Îi învățăm încă din pruncie să neglijeze adevăratele valori în favoarea aparențelor și ambalajului frumos. Și uite așa cresc, neștiind că frumusețea izvorăște din interior. Eleganța, modestia, bunele maniere nu au niciun brand și totuși, nu exista femeie mai frumoasă decât cea care își îmbracă personalitatea cu aceste calități. Și nu există bărbat mai frumos decât acel bărbat care dincolo de costum și cravată, își pune pe el straiele bunului simț și care știe să-și respecte cuvântul, să fie respectuos cu alții, responsabil și stăpân pe propriile emoții.

Poate sună dur, dar fițoasele de astăzi sunt fetițele de ieri, care au învățat că societatea noastră este o consumatoare fidelă de brand-uri și ambalaje frumoase. Și de ce nu, fițoșii de mâine pot fi copiii noștri. Dacă e să mă laud cu ceva, aceasta este familia mea. Câți cai are mașina mea și în ce cartier am casa, contează mai puțin. Cei mai valoroși oameni din viața mea au un caracter pe eticheta căruia scrie “OM”. Este un brand neglijat de mulți “oameni” îmbrăcați în haine de firmă. Noi, părinții, încă mai putem schimba ceva în societatea noastră, crescând și educând copii plăcuți la trup și frumoși la suflet. Hainele trebuie să fie comode și asortate cu gust. Hainele sunt doar un ambalaj, iar datoria noastră este ca acest ambalaj să ascundă un caracter valoros. Pițipoance și fițoși vor fi mereu, important este să nu ne vedem copiii în rândurile lor, iar acest lucru depinde în mare măsură de noi.

Written by Lilian